RSS

Lax med pepparrot

07 Dec

Igår tog jag fram stora fina laxbitar jag köpt hos Fiskbilen eller någon annan som kom till dörren och sålde.

Googlade sen fram ett recept jag snabbt modifierade.
Jag la laxen i en ugnsfast form. Pressade över lite citron, saltade och pepprade.
I kylen hade jag färskost med pepparrot som jag blandade ut med grädda och hällde över laxen. Därefter strödde jag över lite riven ost, ca 1 dl.

In i ugnen 200 gr i ca 20 min.

Åh vad det var gott. Inte så stark pepparrot så man kan, om man gillar pepparrot, ha i lite mer.
Serverades med blandsallad.

Det som blev över åt jag till matlåda idag, serverat med broccoli.

Det går bra det här!

Brukar ni ha matlåda eller går ni ut och äter?

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 7 december, 2011 i LCHF, Mat, Recept

 

Etiketter: , , ,

Lämna en kommentar